Albert Einstein nappali álmodozó volt. Tanárai Németországban azt mondták neki, hogy soha nem fog hozzájárulni semmihez, hogy kérdéseivel zavarja a fegyelmet az osztályban, hogy jobban tenné, ha távol tartaná magát az iskolától. Mégis a világtörténelem egyik legnagyobb tudósává vált.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
"Én sosem játszom... Nincs időm rá. Ha befejezem a munkát, nem akarok olyasvalamivel foglalkozni, amihez az eszemet kell használni." Albert Einstein
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Winston Churchill gyenge tanuló volt az iskolában. Dadogva és selypítve beszélt. Mégis a XX. század egyik legnagyobb vezetőjévé és szónokává vált.
A gyermekek fejlődésével foglalkozó kutatók három fő tanulási stílust határoztak meg:
1) látás útján,
2) hallás útján,
3) mozgás és érintés útján.
Minden gyermeknek az egyik tanulási stílus megy a legjobban.
Legtöbbünknek mégis az általános iskolától elkezdve különféle problémái, nehézségei vannak a tanulás elsajátításával. Ennek több oka van, itt hármat emelnék ki:
* Az egyik, hogy nem tanítják meg az iskola kezdetén a gyerekeket tanulni. Nincs olyan óra, ami a tanulással foglalkozna, mondjuk az általános iskola első osztályában.
* A másik ok a nem megfelelő oktatási módszerek használata a tanárok részéről. Ami tulajdonképpen érthető, hiszen őket sem tanították meg tanulni, és sokszor elég nyilvánvaló, hogy tanítani sem. Egy tanítóképző főiskola vagy egy egyetem nem garantálja azt, hogy az onnan kijövő tanárok képesek lesznek tanítani, gyerekeket vagy felnőtteket oktatatni.
* A harmadik ok a túlbonyolított nem megfelelő tankönyvek használata. Melyeket olyan emberek írtak, akik valószínűleg értették azt amit leírtak, de azt nem tudták elképzelni, hogy egy gyermek nem tudja könnyen megérteni azt. Sokszor egy-egy általános iskolai könyv úgy néz ki, mintha egyetemi professzoroknak, de legalábbis egyetemi hallgatóknak készült volna. Ilyen könyvekből elég nehéz bármit is könnyen megtanulni.
....................
|